Loading…
Attending this event?
Teacher Skills Forum 2020

avatar for Mara Krechevsky

Mara Krechevsky

Harvard Graduate School of Education (HGSE) - جامعة هارفرد / كلية الدراسات العليا
Senior Researcher at Project Zero - باحثة مختصة في مشروع زيرو
Mara is a senior researcher at Project Zero. For over 30 years, Mara has conducted educational research at PZ, including directing the Making Learning Visible (MLV) Project, an investigation into documenting and assessing individual and group learning in U.S. classrooms from preschool to high school. MLV is based on collaborative research with educators from the municipal preschools of Reggio Emilia, Italy. Currently, Mara works on the Pedagogy of Play Project, a collaboration with the International School of Billund, Denmark, to develop a pedagogy of play from early childhood through middle school. She also co-leads the Children Are Citizens: Children and Teachers Collaborating across Washington, DC Project with Ben Mardell and Jim Reese. Mara has worked with hundreds of teachers and administrators in the U.S. and abroad on creating powerful learning environments for children and adults. She has authored or co-authored seven books and over 30 articles and book chapters. Her most recent book, co-authored with Mardell, Rivard, and Wilson is Visible Learners: Promoting Reggio-Inspired Approaches in All Schools.

مارا هي كبيرة الباحثين في مشروع صفر. وقد قامت مارا على مدى أكثر من ٣٠ عاماً بإجراء أبحاثٍ تعليمية مرتبطة بالمشروع، بما في ذلك إدارة "مشروع تحويل التعلم إلى تعليمٍ مرئي"، وهو مشروع ركّز على التحقيق في إجراءات توثيق وتقييم التعلُّم الفردي والجماعي في الغرف الصفّية في الولايات المتحدة الأمريكية من مرحلة رياض الأطفال إلى المرحلة الثانوية. وقد استند المشروع إلى أبحاث تعاونية مع تربويين من رياض الأطفال في مدارس بلدية مدينة ريجيو اميليا الإيطالية. وحالياً، تعمل مارا على مشروع الأساليب التربوية من خلال اللعب، بالتعاون مع المدرسة الدولية في مدينة بيلوند الدنماركية، وذلك لتطوير أساليب تربوية من خلال اللعب من مرحلة الطفولة المبكرة وصولاً إلى المرحلة المتوسطة. كما تشارك مارا زملاءها بن مارديل وجيم ريس في قيادة مشروع "الأطفال هم المواطنون: التعاون بين الأطفال والمعلمين في جميع أنحاء واشنطن العاصمة" إضافة لذلك، عملت مارا مع مئات المعلمين والإداريين في الولايات المتحدة وخارجها لتطوير بيئات تعليمية قوية للأطفال والكبار. وقد ألّفت أو شاركت في تأليف سبعة كتب وأكثر من ٣٠ مقالاً وجزءاً من كتاب. ومؤخراً، شاركت زملاءها مارديل وريفارد وويلسون، في تأليف كتاب "المتعلّمون المرئيون: تعزيز المنهجية المستوحاة من ريجيو في جميع المدارس