Loading…
Attending this event?
Teacher Skills Forum 2020

avatar for Katherine K. Merseth - كاثرين ميرسيث

Katherine K. Merseth - كاثرين ميرسيث

Harvard Graduate School of Education (HGSE) - جامعة هارفرد / كلية الدراسات العليا
Adjunct Lecturer on Education - مُحاضر مساعد في التربية
Katherine Merseth's work concentrates on teacher education, mathematics education, and the case-method of instruction. She has been on the faculty of the Harvard Graduate School of Education for more than 25 years, founding the nationally renowned School Leadership and Teacher Education Programs. More recently Merseth designed the Harvard Teacher Fellows program, which provides pre-service teacher education to Harvard College students. Through her work with school leaders internationally, she has edited three volumes of cases about classroom teaching practice in South Africa, Chile, and Brazil and she is currently collaborating with the QRTA on the development of a fourth volume, Dilemmas in Schools: Cases for Educators.

يركز عمل كاثرين ميرسيث على تعليم المعلمين وتعليم الرياضيات وأساليب التدريس المبنية على دراسة الحالة. وقد عملت السيدة ميرسيث منذ أكثر من ٢٥ عاماً في كلية التربية في جامعة هارفارد، حيث أسست برامج القيادة المدرسية وبرامج تعليم المعلمين المشهورة على المستوى الوطني. كذلك صممت السيدة ميرسيث مؤخراً برنامج هارفارد لزمالة المعلمين "التعليم للمعلمين قبل الخدمة" المُقدم لطلبة الجامعة. ومن خلال عملها مع قادة المدارس الدولية، قامت بتحرير ثلاثة مجلدات حول حالات خاصة بالممارسة التدريسية في الغرف الصفّية في جنوب إفريقيا وتشيلي والبرازيل، وتتعاون السيدة ميرسيث حالياً مع أكاديمية الملكة رانيا لتدريب المعلّمين في تطوير مجلّد رابع بعنوان "المعضلات في المدارس: حالات للمعلمين"