Loading…
Attending this event?
Teacher Skills Forum 2020

avatar for Harry A. Patrinos - هاري ا. باترينيوس

Harry A. Patrinos - هاري ا. باترينيوس

The World Bank - البنك الدولي
Practice Manager for the Europe and Central Asia region of the World Bank's education global practice - مدير الممارسات الممارسات في منطقة أوروبا وآسيا الوسطى في إدارة الممارسات العالمية للتعليم التابعة للبنك الدولي
Harry Anthony Patrinos is the Practice Manager for the Europe and Central Asia region of the World Bank's education global practice. He specializes in all areas of education, especially school-based management, demand-side financing and public-private partnerships. He managed education lending operations and analytical work programs in Argentina, Colombia and Mexico, as well as a regional research project on the socioeconomic status of Latin America’s Indigenous Peoples, published as Indigenous Peoples, Poverty and Human Development in Latin America (Palgrave Macmillan, 2006). He is one of the main authors of the report, Lifelong Learning in the Global Knowledge Economy (World Bank, 2003). Mr. Patrinos has many publications in the academic and policy literature, with more than 40 journal articles. He is co-author of the books: Policy Analysis of Child Labor: A Comparative Study (St. Martin’s, 1999), Decentralization of Education: Demand-Side Financing (World Bank, 1997), and Indigenous People and Poverty in Latin America: An Empirical Analysis with George Psacharopoulos (World Bank/Ashgate, 1994). He has also worked in Africa, Asia, Europe, the Middle East and North America. He previously worked as an economist at the Economic Council of Canada. Mr. Patrinos received a doctorate from the University of Sussex.

هاري أنتوني باترينيوس هو مدير الممارسات في منطقة أوروبا وآسيا الوسطى في إدارة الممارسات العالمية للتعليم التابعة للبنك الدولي. وقد تخصص السيد باترينيوس في جميع مجالات التعليم، وخاصة الإدارة المدرسية والتمويل حسب الطلب، فضلاً عن الشراكات بين القطاعين العام والخاص. كما أدار عمليات القروض التعليمية وبرامج العمل التحليلي في الأرجنتين وكولومبيا والمكسيك، إضافة إلى مشروع بحثي إقليمي حول الوضع الاجتماعي والاقتصادي للسكّان الأصليين في أمريكا اللاتينية، وهو مشروع تم نشره تحت عنوان "السكان الأصليين والفقر وتنمية الإنسان في أمريكا اللاتينية" (بالغريف ماكميلان، ٢٠٠٦). كذلك يُعتبر السيد باترينيوس أحد المؤلفين الرئيسيين لتقرير "التعلم مدى الحياة في اقتصاد المعرفة العالمية" (البنك الدولي، ٢٠٠٣)، ولديه العديد من المطبوعات في المجالات الأكاديمية والسياسية، وأكثر من ٤٠ مقال. وشارك السيد باترينيوس في تأليف: كتابة "تحليل سياسة عمل الأطفال: دراسة مقارنة" (سانت مارتن، ١٩٩٩)، وكتاب "اللامركزية في التعليم: التمويل حسب الطلب" (البنك الدولي، ١٩٩٧)، وكتابة "السكان الأصليين والفقر في أمريكا اللاتينية: تحليل تجريبي" مع جورج بسساخاروبولوس (البنك الدولي / آشغيت, ١٩٩٤). علاوةً على ذلك، عمل السيد باترينيوس في أفريقيا وآسيا وأوروبا والشرق الأوسط وأمريكا الشمالية. كما عمل سابقاً كخبير اقتصادي في المجلس الاقتصادي الكندي. ويحمل السيد باترينيوس شهادة الدكتوراه من جامعة ساسّكس