Loading…
Teacher Skills Forum 2020

Sign up or log in to bookmark your favorites and sync them to your phone or calendar.

←View All Dates
Sunday, March 8
 

9:00am EET

10:30am EET

إدارة الغرفة الصفية Class Room (111) - First Floorكریستین درسركیسیان • نرمين البنا استقرِئ صورةً وولّد فكرة- صورة تولّد ألف كلمة Class Room (205) - Second Floorسامية الشوابكة التراث والتنمية المستدامة متعة وتعلّم Class Room (208) - Second Floorريم الفار • خولى قسوس التعلم التعاوني القائم على التعلم النشط Class Room (109) - First Floorنيفين السماعين التكنولوجيا في صفوف اللغات وغيرها Class Room (101) - First FloorAli Ezzeddine الطالب العالمي ضمن اطار الذكاء الثقافي Class Room (204) - Second Floorفايز ابو معلا برنامج إطلاق القدرات والمواهب Class Room (203) - Second Floorماسة الدلقموني تصميم الألعاب التعليمية وتطويرها Class Room (207) - Second Floorرندة داود • مي حجازي عينٌ على الغدِ ليكون مِلءَ اليدِ Class Room (206) - Second Floorسناء الرياحي An introduction to the revised programme standards and practices Class Room (102) - First FloorJane Drake - جين دريك Aspiration and the development of positive dispositions for learning Class Room (104) - First FloorLizbeth Bullough - ليزبيث بولّو Behavior 101: Understanding & Responding to Behaviors In Your Classroom Class Room (106) - First FloorSaadia Hameed - سعدية حميد Bridging STEM and IB Class Room (112) - First FloorNoor Othman Creating Learner Centered Schools Class Room (107) - First FloorDiane Ullman - ديان أولمان Fun vs challenge - how do we get the balance right? Class Room (105) - First FloorJo Sayers - جو سويرز STEM education in MYP Science Class Room (201) - Second FloorLuna AlBarghouthi Tell me & I forget, teach me & I remember, INVOLVE me & I learn Class Room (113) - First FloorFarah Saad The Art of Motivation; how boys and girls can be motivated differently. Multipurpose Hall (B2 06) - B2 FloorHelena Sayegh - هيلينا صايغ Well-Being A-Z Class Room (110) - First FloorRenad Jaber • Rasha Anabtawi What is an IB Education? How to improve your school through Approaches to learning (ATL) Class Room (103) - First FloorDina Khalaf - دينا خلف Art Space – The Children’s Museum Jordan - محطة الفن - متحف الأطفال الأردن Class Room (202) - Second Floor Early Childhood Interactive Activities by The Children’s Museum Jordan - لعب تفاعلي لأطفال مراحل الصفوف الأولى Wadi Rum- B1 Floor Tinker Space – The Children’s Museum Jordan - محطة التنكرة - متحف الأطفال الأردن Class Room (216) - Second Floor

11:30am EET

12:00pm EET

Google Forms إنشاء اختبارات إلكترونية ذاتية التصحيح باستخدام Class Room (201) - Second Floorرهام الصالح • آلاء الشنطف أهمية استخدام تطبيقات الذكاء الاصطناعي في التعليم - المدراء الاكاديميين/مدراء المناهج/ المعلمين Class Room (107) - First FloorNajla Alnaqbi - نجلاء النقبي استعمال السياقات العالمية لبرنامج السنوات المتوسطة لتعزيز الهوية واللغة والثقافة Class Room (203) - Second Floorمنى درويش الرياضيات - لعب ومرح Class Room (207) - Second Floorكمال لحلوح الممارسة التفكّرية للمعلم حاجة أم ترف Class Room (206) - Second Floorسميّة المحتسب غني والعب وتعلّم Class Room (108) - First Floorأحمد القيسي • طارق الجندي لا تسخروا من لغتكم ولا تجلدوا ثقافتكم Class Room (104) - First Floorنهيل عبد الله ماوراء المعرفة: تعليم وتعلّم فعال Class Room (205) - Second Floorإيمان محمود الزغول • أريج نوفل Alexa, Welcome to Our Classroom Class Room (113) - First FloorShereen Almaani Approaches to teaching and learning in the IB Diploma Class Room (105) - First FloorGuillermo Duff - غيليرمو داف Curriculum Development Updates in the MYP Class Room (106) - First FloorEmanuele Pesoli - ايمانويل بيسولي • Eleonore Kromhout - إليانور كرومهاوت Entrepreneurial Education: A Further Step Towards Holistic Learning in Schools Class Room (111) - First FloorWedad Al Saad • Enasse Sunna Free EdTech Tools for Making Thinking Visible Class Room (110) - First FloorNada Arafige • Ne'meh Sulaiman Google Classroom Foundations, Towards online classroom Class Room (116) - First FloorMajdi Hammad - مجدي حماد Local Pride and Global Minds in the Language Classroom Class Room (204) - Second FloorDalal Hammoudeh Our Natural Environment Presents us with Opportunities for Inquiry; a tiny snail led us to deep inquiry in Madinah, Saudi Arabia Class Room (208) - Second FloorHanaa Alahmadi • Sarah Mostafa Peer on Peer Abuse Prevention and Response Multipurpose Hall (B2 06) - B2 FloorLaurie Tasharski Providing Early Years Children with Practical Classroom Activities to Develop their Independence and Problem Solving Skills Class Room (112) - First FloorAnna Burgess • Elizabeth Smoake Sharing our Learning on how to make Learning Fun Class Room (103) - First FloorMary Hayden - ماري هايدن Teaching with a Twist! Class Room (101) - First FloorHiba Zakka Al Jamal - هبة زكّا الجمل The (second language) Play’s the thing Class Room (102) - First FloorNick Bilborough - نيك بيلبرو The IB and the Teen Brain Class Room (109) - First FloorRhonda Fisher

1:00pm EET

إعادة التفكير في التفكير: سلم الاستدلال Class Room (206) - Second Floorهبه أبو جبارة • خالد النعيمات التعلم عن طريق اللعب من خلال مادة الموسيقى Class Room (108) - First Floorعصام ارشيد التهديدات السيبرانية والسلامة الإلكترونية Class Room (116) - First FloorMajdi Hammad - مجدي حماد التوأمة الالكترونية Class Room (106) - First Floorمانيا مبسلط • حنان أبو راشد اللغة مفتاح العالمية Class Room (207) - Second Floorهبه أبو قبع • منال قطاش تَعْليمُ النَّصِّ الشِّعْريّ ِوالغَوْصُ في أَعْماقِهِ - لماذا؟ كيف؟ Class Room (205) - Second Floorلبنى الدريني رسائل مختلفة لمنصات متعددة – كيف تعبر/ي في 30 ثانية Class Room (104) - First FloorBayan Al Tal - بيان التل لنساعدهم على تحمل مسؤولية قراراتهم Class Room (208) - Second Floorوسام الحساسنة مدى تأثير الثقافة المجتمعية والنوع الإجتماعي على التحصيل العلمي للإناث والذكور Multipurpose Hall (B2 06) - B2 FloorLina Al Tal - لينا التل منصة ادراك و دمج "ستيم" ﻓﻲ الدرس الخاص بك Class Room (102) - First FloorHala Daoud - هالة داوود Benefits of Professional Learning Communities in schools Class Room (204) - Second FloorYaaseen Hoozeer Educational Leadership that promotes innovation and creativity Class Room (107) - First FloorBassma Marji - بسمة مرجي Engaged Learners in a Digital World Class Room (112) - First FloorLina Salem Giving Students’ agency over their learning Class Room (109) - First FloorAmjad Abu Hilal • Rola Said How to Avoid Boredom in Class Class Room (110) - First FloorJenny Ayoub How to become an IB school Class Room (103) - First FloorDina Khalaf - دينا خلف Improving Mental Health Awareness through Social and Emotional Learning Class Room (105) - First FloorStephanie Srour - ستيفاني سرور It’s not how we do things here.. Or is it? Class Room (101) - First FloorElani McDonald - إلاني ماكدونالد Learning through games: Using Drama Games in Your Classroom Class Room (113) - First FloorYousef Shuwayhat Promoting active learning through brain based education Class Room (203) - Second FloorAlia Al Sharook Promoting creativity in the classroom (STEAM subjects) Class Room (111) - First FloorRuwan Batarseh Teach to the individual, not to the curriculum! Class Room (201) - Second FloorHala Sweilem

2:00pm EET

3:00pm EET

3:30pm EET

استخدام مساعدات التذكر لتنمية مهارة القراءة عند طلبة الروضة Class Room (102) - First Floorمها حرب • رحيق أبو فرحة الصحة الاجتماعية والنفسية وتأصلها بعمق في المدارس Class Room (113) - First Floorأماني جوزع الطالب كقوة محركة للتعليم Class Room (204) - Second Floorهبة حسن • حنان حمام العب وابنِ...تحسِب تروي Class Room (203) - Second Floorرابعة العكور • صبرين السلمان تحديد القيم العليا للمعلم والتي تساهم في تحفيز المعلم وتحفيز الطالب Multipurpose Hall (B2 06) - B2 FloorHelena Sayegh - هيلينا صايغ ستيم: عملية التصميم الهندسي Class Room (206) - Second Floorموفق الطورة • فراس جديتاوي سيكولوجية العقل والتفكير Class Room (207) - Second Floorغدير أحمد خالد العتوم عندما تشكل اللغة هُوية المتحدث Class Room (201) - Second Floorمحمد تيسير الزعبي A short walk to freedom: becoming a critical learner Class Room (103) - First FloorAndreea Pulpea From Our Classes to the World: Structuring Discussion Around Themes of Global Citizenship Class Room (205) - Second FloorRuba Sha’ath Google Classroom deep dive, unleash your creativity Class Room (116) - First FloorMajdi Hammad - مجدي حماد If learning is fun- why don't students like school? Class Room (112) - First FloorMira Abumaizar Integrating the Backwards Design Framework in Daily Teaching Practices. Class Room (111) - First FloorRowa Alghazo Interdisciplinary learning and teaching Class Room (107) - First FloorRana Al Kasaji • Majdi Kildani Leading Together – Collaboration Planning and Instruction to examine impact on students learning Class Room (101) - First FloorCatherine Swann Never a Dull Lesson Class Room (110) - First FloorLubna Zawaideh Prioritize fun and the learning will come Class Room (109) - First FloorRuwaa Shaban Screens and our children’s boredom in class Class Room (105) - First FloorNatalia Kawar • Zeina Sous Shifting Towards a Contemporary Learning Environment Class Room (104) - First FloorRima Kassem • Narita Al-Asali • Salwa Hjeij Student Agency and its role in nurturing an inquiry based culture Class Room (106) - First FloorReem Abu Qutaish • Shorooq Ekhmais Who is leading the classroom? Class Room (108) - First FloorNehal Akroush • Marian Shakouri