Loading…
Teacher Skills Forum 2020

Sign up or log in to bookmark your favorites and sync them to your phone or calendar.

←View All Dates
Saturday, March 7
 

9:00am EET

10:40am EET

أهمية البرمجة في التعليم - للمعلمين/ المعلمات Class Room (108) - First FloorNajla Alnaqbi - نجلاء النقبي الإبداع في تحليل النّصوص درب التّميّز Class Room (113) - First Floorسوسن برو • منى عياش التعلم عن طريق اللعب Class Room (201) - Second Floorرلى ضاهر الهوية والتراث والمواطنة دلالات وتحديات Class Room (205) - Second Floorسهام العموش • صبرين السلمان تعزيز الصرامة المعرفية في الغرفة الصفية Class Room (207) - Second Floorإبراهيم العوضي دور القوّة المحركّة للطلبة في بناء الكفاءة الذّاتيّة و تعزيز ملكيّة التّعلّم Class Room (204) - Second Floorنورا ديسي • رانيا جانخوت كيفية خلق بيداغوجيا اللعب في مجتمع المتعلمين Class Room (112) - First Floorغادة مقطش • هنادى حدادين مدارس ثنائية اللغة كيف و لماذا؟ Class Room (101) - First FloorAli Ezzeddine نحو بيئة شمولية تحقق التوازن في تعلم طفل الروضة Class Room (203) - Second Floorدانا بله • ربى مسعود Creating and Implementing a Learner Centered Instructional Framework Class Room (102) - First FloorJason Culbertson - جيسون كلبرتسون • Jason Stricker - جيسون ستريكر Developing Self-Directed Learners through Student-Managed Project Work Class Room (111) - First FloorChristy Folsom Engaging all learners – Mathematical Problem Solving Ideas Class Room (107) - First FloorCatherine Swann Ensuring creativity can blossom in the classroom Class Room (104) - First FloorKim Insley - كيم إنسلي Fun vs challenge - how do we get the balance right? Class Room (105) - First FloorJo Sayers - جو سويرز IB Continuum School Evaluation Class Room (103) - First FloorJohn Sauer - جون سوير IB World Schools: How to add CP to your DP offering Class Room (106) - First FloorDina Khalaf - دينا خلف Learning to Scratch: Using computer programming to explore mathematical ideas Computer Lab 1 - Ground FloorPiers Saunders - بيرس سوندرز Online abuse prevention and trauma informed response Multipurpose Hall (B2 06) - B2 FloorLaurie Tasharski Online Safety and Cyber Threats Class Room (116) - First FloorMajdi Hammad - مجدي حماد Practical Steps for Motivation and Accountability in Project-Based Learning Class Room (110) - First FloorGamze Keskin Pultz Using the IB Learner Profile as a mechanism for school leadership and international-mindedness. Class Room (206) - Second FloorAli Hassan Visual Intelligence: Working On Knowing How To See Class Room (109) - First FloorJohn Leistler - جون ليستلر Art Space,The Children’s Museum Jordan - محطة الفن، متحف الاطفال الأردن Class Room (202) - Second Floor Early Childhood Interactive Activities by The Children’s Museum Jordan - لعب تفاعلي لأطفال مراحل الصفوف الأولى، متحف الأطفال الأردن Wadi Rum- B1 Floor Tinker Space,The Children’s Museum Jordan - محطة التنكرة، متحف الأطفال الأردن Class Room (216) - Second Floor

11:40am EET

12:10pm EET

أنا والأخر: فن الحوار في الغرفة الصفية Class Room (206) - Second Floorمروة بكيرات اساسيات جوجل كلاسروم, نحو غرفة صفية إلكترونية Class Room (116) - First FloorMajdi Hammad - مجدي حماد التوحد -مفاهيم خاطئة وقدرات كامنة بعقول مختلفة-التعليم الدامج Class Room (201) - Second FloorJemman Ammary - جيمان عماري • منى الرفاعي العب وتعلم Class Room (207) - Second Floorرائد الدحلة المدرسة ما بين الهوية واللغة والثقافة Class Room (111) - First Floorرنا مطر • منتهى ملحم المهارات الفعالة للتأقلم مع ضغوطات التعليم والتدريس Multipurpose Hall (B2 06) - B2 FloorHelena Sayegh - هيلينا صايغ تحسين التوعية عن الصحة النفسية من خلال التعلم الاجتماعي والعاطفي Class Room (108) - First FloorStephanie Srour - ستيفاني سرور تصميم دروس بنهج ستيم Class Room (205) - Second Floorحازم حمدان ًطرق مبتكرة في الكتابة الإبداعيّة - اللغة العربية أنموذجا Class Room (113) - First Floorنورالدين العواودة Aspiration and the development of positive dispositions for learning Class Room (104) - First FloorLizbeth Bullough - ليزبيث بولّو But he’s so smart, why does he have an IEP? Class Room (101) - First FloorElani McDonald - إلاني ماكدونالد • Erin E.B Clarke Changing the Culture of Reflection Using Video-Based Coaching Class Room (109) - First FloorMichael Moody Creating and Implementing a Learner Centered Instructional Framework Class Room (102) - First FloorJason Culbertson - جيسون كلبرتسون • Jason Stricker - جيسون ستريكر Creating Learner Centered Schools Class Room (107) - First FloorDiane Ullman - ديان أولمان How can technology be used to innovate teaching and learning, develop independence and empower learners? Differentiation to meet the needs of every student; successful integration of technology in classroom tea... Class Room (204) - Second FloorStorm Rae IB DP/CP Updates Class Room (105) - First FloorGuillermo Duff - غيليرمو داف MYP eAssessment: a flexible assessment model Class Room (106) - First FloorEleonore Kromhout - إليانور كرومهاوت Playing in Math Class Class Room (110) - First FloorLauren Howard Social-Emotional Learning , Why It Matters More - Responsive classroom as an example Class Room (103) - First FloorOsama Abujafar The Digital Humanities: a signal from our integrated future Class Room (203) - Second FloorPeter Nilsson - بيتر نيلسون Towards a Curriculum Model for the promotion of international mindedness Class Room (112) - First FloorJeff Thompson - جيف تومبسون

1:20pm EET

التدريس المتمايز Class Room (107) - First FloorHiba Zakka Al Jamal - هبة زكّا الجمل الذكاء الرقمي Class Room (201) - Second Floorسارة زيني الرياضيات: متعة الفهم والاستيعاب Class Room (207) - Second Floorفراس العمري المشروع كأداة ممتعة للتعلّم Class Room (111) - First Floorشادن السلمان • رانية النتشة الملمح الثقافي في النص المدرسي ممارسة وإنتاجا Class Room (206) - Second Floorمحمد تيسير الزعبي • محمد سلامة بناء الفريق كيف؟ Class Room (101) - First FloorAli Ezzeddine تعليم يتخطى الحدود Class Room (208) - Second Floorوسام الحساسنة • مها العطيات كيف نوظّف مهارات الْمُعلّم لتطبيق مفهوم البيئة التّعلّميّة الْفعّالة Class Room (112) - First Floorنسرين حدّاد • لينا عواد نحو بيئة تعلّم أكثر متعة Class Room (113) - First Floorديالا الأيوبي • علا العكور Academic honesty in the IB educational context Class Room (105) - First FloorDina Khalaf - دينا خلف Engaging with Poetry and Revision Through Images Class Room (108) - First FloorCahaley Markman Full STEAM ahead, get future ready Class Room (102) - First FloorKatarzyna Foley • Adam Ahle • Kathryn Glennie Holistic Education: An approach to engaging students in the teaching and learning process Class Room (203) - Second FloorNadia Abdallah • Iman Awwad • Aya Abdulhadi Inspirational Leadership in the Classroom Class Room (204) - Second FloorReem Amireh Learning to Scratch: Using computer programming to explore mathematical ideas Computer Lab 1 - Ground FloorPiers Saunders - بيرس سوندرز Making Teaching Fun through Holistic Learning Approach Class Room (109) - First FloorAbdallah Abu Shihadeh Practical Approaches to Personalized Learning Class Room (110) - First FloorRola Jaber • Christopher Pultz Promoting holistic development of learners in our schools Class Room (205) - Second FloorMerna Al-Jouzi The (second language) Play’s the thing Class Room (104) - First FloorNick Bilborough - نيك بيلبرو The IB Continuum Class Room (103) - First FloorJohn Sauer - جون سوير Word Wall activities through Edraak Online - platform Class Room (106) - First FloorHala Daoud - هالة داوود

2:20pm EET

3:00pm EET

3:30pm EET

4:30pm EET

أمضطربون أم هي طبيعة المرحلة؟ Class Room (207) - Second Floorهاني مناصره • ماجد الخطيب التنمر الالكتروني وتأثيره على الطالب والمعلم Multipurpose Hall (B2 07) - B2 FloorHelena Sayegh - هيلينا صايغ الطلاقة القرائية جسر للتعلم: كيف نجعل أنشطتها فاعلة وممتعة؟ Class Room (201) - Second Floorميسون مسعود الفن .. رؤية جديدة لتعليم العلوم Class Room (102) - First Floorرنا راشد المزيد في جوجل كلاسروم, أطلق العنان لإبداعاتك Class Room (116) - First FloorMajdi Hammad - مجدي حماد ثقافة التفكير: لعب .. تعلم .. تأثير Class Room (206) - Second Floorوداد الجمل • تهاني عوض صورة وحكاية Class Room (108) - First Floorعبيدة صوافطة • Deema Shahin - ديمة شاهين قيادة تربوية متميزة لتعزيز الابتكار والإبداع Class Room (109) - First FloorBassma Marji - بسمة مرجي لنتحاور Class Room (205) - Second Floorغسان مصطفى Ensuring creativity can blossom in the classroom Class Room (104) - First FloorKim Insley - كيم إنسلي IB Diploma language A focus group Class Room (105) - First FloorGuillermo Duff - غيليرمو داف Interactive visualization, fun in the chemistry classroom Class Room (111) - First FloorLara Masri I’m a new PYP coordinator, what to do? Class Room (101) - First FloorAli Ezzeddine Let's stop under-estimating our students! Class Room (204) - Second FloorRaida Daoud Play for excellence Class Room (208) - Second FloorKatarzyna Foley • Adam Ahle • Kathryn Glennie PYP workshop: An introduction to the PYP. Class Room (103) - First FloorLaura Griffin - لورا جريفين Social Media in the Classroom Class Room (107) - First FloorBayan Al Tal - بيان التل Strategies for supporting emotions and mental health in your classroom; creating a holistic classroom environment Class Room (106) - First FloorSaadia Hameed - سعدية حميد Switching Roles: Students as Teachers Class Room (110) - First FloorRuby Moore-Bloom Using Play to Develop Language and Literacy Class Room (203) - Second FloorErin E.B Clarke What does a learner-centered pedagogy really look like? – getting beyond the rhetoric Class Room (112) - First FloorPaul Denley - باول دينلي